Application Error Exception EAccessVioIation.

Welcome Forums Issues and bugs reports Application Error Exception EAccessVioIation.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • Author
    ruitertepaard
    Participant

I’m unable to select folders from the desktop on the second screen of the 64-bit portable version. I get this error when I close Filevoyager 64-bit portable.

“Application Error Exception EAccessVioIation in module FileVoyager.exe at 0000000000099EF7C. Access violation at address 0000000000C8EF7C in module ‘Filevoyager.exe•. Read of address 0000000000000010. Windows 10 Home 22H2 build 19045.6216 up to date”.

Hi ruitertepaard,
    unfortunately, this error message is unusable… It only shows an unmanaged memory access violation.
    Could you let me know if this happens only in the Desktop folder, or elsewhere as well?
    Also, could you describe how you select the items (checkbox, Shift or Ctrl + click, right-click and drag, space bar, etc.)?

ruitertepaard
    Participant

I click on “Desktop” in the second screen to find my folder. But it doesn’t do anything.
    And now I see that if I change the translation back from Dutch to English, “Bureaublad” doesn’t change to “desktop.”

“Could you let me know if this happens only in the Desktop folder, or elsewhere as well?” I don’t understand what you mean. Are there any other ways to access the folders?
    Or do you mean if I also do other things in FileVoyager and then get the error message? I get the error even if I start it and then close it without doing anything in FileVoyager.

I just select my folders using the checkbox.

Hi,

“Bureaublad” is just the Dutch name for Desktop. Windows manages these localized names, not FileVoyager (same for This PC, Control Panel, Network, etc.).

From your screenshot, I see you’re using the Portable version of FileVoyager. Portable apps must be stored in folders where they have full read/write access. Avoid C:\Program Files or C:\Windows.

The empty Favorites bar, empty AppBar, and broken theme suggest FileVoyager cannot load its settings at startup.

Please try the following:

• Move FileVoyager to a non-protected folder.
    • If that doesn’t help, delete the Ini folder inside FileVoyager Portable (this resets settings).
    • If the issue persists, I recomend to install the Setup version, which handles read/write locations automatically.

Let me know if this helps!

mvg,

ruitertepaard
    Participant

Je geeft aan via contact dat je dutch verstaat.

Ja, dat weet ik dat “bureaublad” nederlands is voor “desktop”. Ik ben zelf een Nederlander.
    Maar als je hem weer terug zet naar english dan zou daar “desktop” moeten staan i.p.v. “bureaublad” omdat de rest ook in het engels is.

Ja, het gaat om de portable versie zoals al aangegeven in de eerste zin bij de foutmelding.

De FileVoyage portable app staat op de D schijf en niet op de C schijf.

De FileVoyage portable app geopend in de download map i.p.v. op de D schijf.
    Hetzelfde probleem.

64 bit FileVoyage geïnstalleerd via de setup. Hetzelfde probleem.

Ik bevestig dat ik, wonend in Brussel, ook Nederlands spreek en schrijf.

Wat betreft de vertaling: de namen van mappen, zelfs virtuele zoals het Bureaublad/Desktop, worden beheerd door Windows zelf en niet door FileVoyager. FileVoyager toont dus enkel wat het systeem doorgeeft.

Uit de tests die u zelf heeft uitgevoerd blijkt duidelijk dat er op uw machine iets gebeurt dat FileVoyager doet crashen.

Mag ik u vragen te proberen, ondanks de huidige fout, of u nog naar andere mappen kan navigeren? Bijvoorbeeld door beide vensters op *D:* te plaatsen. Als dat lukt, sluit FileVoyager daarna volledig af en open het opnieuw om te zien of het probleem zich opnieuw voordoet.

Mvg,

ruitertepaard
    Participant

Dat is het hem nu juist. Het lukt mij ook niet om in het tweede scherm de D schijf te selecteren.

Ik dacht misschien ligt het aan een machtiging.

Daarom heb ik de concurrent Free Commander Portable even gedownload.

En daar lukt het wel om in beide schermen een map te selecteren.

Sorry voor het ongemak.
    Ik heb een INI-bestand voor u klaargemaakt dat:

• de 3D-weergave van pictogrammen uitschakelt
    • FileVoyager rechts op het Bureaublad laat starten
    • en links in Deze PC opent

Zou u dit bestand willen plaatsen in de map ini, die zich bevindt in de map FileVoyager Portable (hopelijk nog steeds in uw downloadmap)?
    Als er al een FileVoyager.ini aanwezig is, kunt u dat bestand gerust verwijderen.

Zodra het nieuwe bestand in de map staat, kunt u FileVoyager.exe starten vanuit de bovenliggende map. Laat u me daarna weten wat er gebeurt?

Hier is de link naar het ZIP-bestand dat het INI-bestand bevat: FileVoyagerSafeIni.zip

ruitertepaard
    Participant

Helaas geen verandering.

FileVoyager opent beide in Bureaublad waarvan ik alleen de linker kan openen.

Allereerst wil ik u hartelijk bedanken voor uw geduld en voor de waardevolle hulp die u mij geeft.
    Ik heb enkele aanpassingen gedaan in de manier waarop bepaalde fouten worden afgehandeld, ook al is het mij nog niet gelukt om het specifieke geval bij u te achterhalen dat deze crash veroorzaakt.
    Zou u zo vriendelijk willen zijn dit opnieuw te testen?
    U hoeft hiervoor alleen het bestand FileVoyager.exe in uw map te vervangen door het exemplaar dat in dit zip-bestand staat: FileVoyager250914_Beta.zip

ruitertepaard
    Participant

Ja, alles werkt weer.

Bedankt voor alle moeite die je gedaan hebt.

Ik kan weer in beide Filevoyager vensters mappen selecteren.

Wat is nu de reden dat het niet via de normale portable exe lukt!

Waarschijnlijk een te technische vraag maar toch.

Ik heb een donatie gedaan.

Hallo ruitertepaard,

Heel erg bedankt voor je positieve feedback én voor je donatie. Dat waardeer ik enorm!

Wat betreft je vraag: bij het opstarten initialiseert FileVoyager verschillende componenten. Als er in één van die stappen iets misgaat, kan dat leiden tot een crash. In de nieuwe versie wordt die mogelijk fout beter opgevangen, waardoor FileVoyager niet meteen volledig crasht.
    Maar eerlijk gezegd is het moeilijk exact te zeggen welk onderdeel bij jou de oorzaak was.

Om zeker te zijn dat alles correct werkt, zou je het volgende kunnen nakijken:

1. Treeview: wordt deze correct gevuld met de mappen?
    2. Drive panel: verschijnen daar de knoppen voor de schijven (C:, D:, enz.), maar ook voor Bureau, Deze PC, Netwerk, Prullenbak en de knop More om de Favorieten te beheren?
    3. Crumb bar: kan je hiermee correct door de mappen navigeren?
    4. ThumbFlow: kan je hiermee correct door de items navigeren?
    5. Tabfolders: zijn de tabbladen aanwezig en bruikbaar?
    6. Appbar: wordt deze gevuld met standaardtoepassingen (dezelfde als in “Send To” in het Windows contextmenu)?
    7. Favorieten: zijn er een paar standaard favorieten zichtbaar?
    • Instellingen & voorkeuren: na een herstart van FileVoyager, worden je voorkeuren correct hersteld?

In de onderstaande schets zie je waar je al deze elementen in de interface kunt terugvinden. Zo kan je stap voor stap nagaan of alles aanwezig is en correct functioneert.

Nogmaals heel veel dank voor je steun en donatie. Dat geeft me echt motivatie om FileVoyager verder te verbeteren!

mvg,

ruitertepaard
    Participant

6 van de 7 punten zijn aanwezig en werken behalve nummer 2 geeft geen schijven en mappen.

Heel erg bedankt! Dankzij deze feedback en de screenshot komen we steeds dichter bij de fout.
    Ik ben erin geslaagd een fout te forceren op de enige plaats die hetzelfde resultaat geeft als in uw afbeelding.

Het gaat om een heel eenvoudige regel code, dus ik begrijp nog steeds niet goed waarom dit een probleem zou veroorzaken. Ik vermoed eerder een geheugen­corruptie door een instructie die ergens anders zit ;(

Voor die regel heb ik nu een specifieke foutafhandeling toegevoegd, zodat ze de rest niet blokkeert.
    Maar eerlijk gezegd denk ik dat deze crash eerder het gevolg is van een onderliggend probleem dat elders zit.

Hierbij plaats ik een versie die robuuster zou moeten zijn voor uw probleem. Het bestand is groter omdat dit een Debug-build is. Als er een geheugen­corruptie wordt gedetecteerd, verschijnt er een FastMM-foutmelding: FileVoyager250920_Beta.zip.

Ik ben benieuwd om een screenshot van hetzelfde paneel met deze versie te zien.

ruitertepaard
    Participant

Hier is een screenshot van versie 250920 Beta.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 21 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.